ORDER FORM VELVETSEHA COLLECTION

Name:
Shipping Adress
poscode
Phone No.
Email Address:
Product Code & Quantity
Payment Method

Click here to create your own form.

Thursday 3 March 2016

Pregnancy Update Week 33 : Low HB

Assalammualaikum

Sekejap je masa berlalu, dah masuk week ke 33. Dulu masa di awal pregnancy, terasa lama sangat dari satu week ke satu week. Week ke 8, week ke 9, week ke 12. Bila nak masuk week ke 30 an ni? Sekarang dah masuk week ke 30 baru terasa nak menggelupur sebab rasa tak ready lagi.

Semalam pergi checkup di KK. Dah masuk week ke 30 an ni, checkup yang dulunya sebulan sekali dah jadi dua minggu sekali. Ikutkan memang malas nak pergi KK, husband pun suruh stop je gi kk tapi kite rasa sayang sebab tinggal lagi berapa minggu je lagi nak bersalin. Alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Tak gitu peribahasanya? Ha.Ha.

Alhamdulillah, Alhamdulillah. Pertama kali pergi patient tak ramai pun. Ada dalam 4 atau 5 orang. Letak je buku dalam bakul, terus nama di panggil. Mana pergi semua patient yang ramai selama ini? U all dah bersalin tinggal kite 3 4 kerat ni aje ke? Rasanya dalam sejam kite dah siap semua procedure dari ambil darah, urine test, timbang berat, consultation dengan nurse dan lastly pergi pharmacy ambil ubat.

Daripada checkup semalam, semuanya ok Alhamdulillah cumanya HB aje dari buka buku merah sampai ke semalam HB makin menurun. Tapi kali ni HB dah mencecah skala 10.5. Sebelum ni di antara 11 aje.Nurse siap guna pen merah lagi untuk HB 10.5 tu. Nurse tambahkan satu lagi ubat Ferrus bertujuan untuk menambahkan darah merah. Kira lepas ni setiap hari kena makan ubat Obimin dan ubat Ferrus bagi menjamin kesihatan yang optimum. Miahahaha. Semoga lebih tabah untuk menghadam 2 biji ubat.

Balik dari KK tu, kite teringat ada kawan kite penah post di IG yang dia hari hari makan buah oren dan katanya HB dia maintan 12 ke atas. Apa lagi terus heading ke econsave cari buah sunkis dengan harapan HB kite pun 12 ke atas. Bukan tak penah cuba makan bayam seperti yang di war warkan oleh orang sebelum ni, tapi kite rasa bayam didnt work well on my body. So, perlukan satu alternatif lain yang perlu di ambil bagi mengelakkan paras HB terus terusan menjunam ke bawah. Chewah~

 Nyummy nyummy. Sebenarnya kite jarang sangat sangat makan buah oren kecuali masa attend kenduri kawen. Bila makan sebiji ni rasa sedap pula. Baby pun memusing musing badan gamaknya sebab masam dan manis kot.


-x0xo



1 comment:

Ct DJa said...

Kita pun memula buka buku merah 13 now asyik 11.6 manjang. Tp amalkan makan buah jambu batu. Ada ckp makan vco boleh naikkan hb. Dah beli belum amalkan je lg. tak tertelan pulak makan minyak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...