ORDER FORM VELVETSEHA COLLECTION

Name:
Shipping Adress
poscode
Phone No.
Email Address:
Product Code & Quantity
Payment Method

Click here to create your own form.

Thursday 10 December 2015

Check Up 21week

Assalammualaikum

Semalam 9.12.2015 was my monthly checkup at KK. Kite pun pergi lah dalam pukul 9.30 pagi berseorangan sebab nak minta hubby tolong temankan tak sampai hati. Lately ni dia dah ambil EL dan minta permission dari bos untuk balik awal semua gara gara kereta breakdown di Kota Damansara. 2 hari kereta breakdown dan 2 hari juga kitaorang ulang alik klang-KD. Nasib baik, abang kepada hubby bermurah hati meminjamkan kereta beliau kepada kami dan dapatlah kami bergerak balik.

Untuk makluman ibu ibu yang baru hamil perkara asas yang di lakukan ketika checkup bulanan adalah ambil darah, urine test, timbang berat badan, pemeriksaan perut dan lastly sekiranya ada permasalahan dengan kandungan kita akan di refer pada Doctor. So semalam, sampai di KK ikutkan basic routine kite kena ambil darah tapi hari tu darah tidak di ambil. tidak tahulah kenapa. Kite lagi suka sebab dua minggu lepas dua kali darah di ambil (Glucose Test) jadi serik sedikit bila tengok jarum tu.

kite terus skip kepada Urine test. Alhamdulillah result daripada Urine Test adalah Normal. Berat timbangan pula naik sebanyak 0.8kg menjadikan berat jumlah terkumpul sehingga kini adalah 44.3 kg. Ketinggian rahim pula adalah 21 cm manakala tekanan darah 100/70. Alhamdulillah semuanya Normal. Cuma satu aje yang membuatkan kite risau iaitu perut kite kecil saje. Tak besar besar macam orang 5 bulan yang lain. Tak tahulah kenapa. Ke sebab selera kite tak membuak buak macam orang yang lain. Tapi takde lah pula kite muntah muntah. Kawan kawan lain naik berat badan ada yang mencecah sampai 5kg sebulan.

Haissshh... tak tahulah kite nak cakap apa lagi bila orang orang pakat bertanya kenapa tak nampak perut. Badan masing masing so mungkin tak sama. This week hubby ajak g Klinik untuk scan nak tahu jantina. Bolehla tengok keadaan baby nanti bila scan. Harap awak sihat sihat saja dalam perut ye, nak.


-x0xo-


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...