ORDER FORM VELVETSEHA COLLECTION

Name:
Shipping Adress
poscode
Phone No.
Email Address:
Product Code & Quantity
Payment Method

Click here to create your own form.

Monday 12 October 2015

3 Months of Pregnant


Assalammualaikum

Alhamdulillah, it's offical rite now I'm 3 months preggy.

Setelah setahun 6 bulan perkahwinan, Allah telah turunkan rezeki anak buat kami berdua.

Rancang untuk menimang anak pada bulan bila tahun bila, memang tak pernah terfikir dek akal sebab semenjak kite kawen, tiada sebarang protection di ambil baik dari segi pil perancang mahupun penggunaan alat yang dapat mencengah kehamilan. Namun, rezeki anak masih tidak menyebelahi kami.

Sehinggalah satu hari, kite decide untuk bercuti dari kerja selama sebulan bukan sebab mahu berusaha untuk mendapatkan anak. Tapi lebih kepada berehat dan meneruskan aktiviti bisness online kite yang sering tergendala semenjak bekerja di kedai abang sendiri.

Kite start cuti 7/8/2015 dan sepatutnya period kite datang pada sekitar 9/8/2015 ke atas. Hari berganti hari, namun period masih tidak kunjung tiba. At that time, kite memang tidak mengharapkan apa apa sebab period kite memang selalu delay 4 5 hari dari tarikh yang sepatutnya. Masuk hari ke enam hari ketujuh badan dah mula menunjukkan perubahan fizikal seperti sakit di bahagian breast setiap kali sentuh dan bangun tidur di awal pagi, sakit di bahagian ari ari seperti hendak kedatangan period. Itu 2 simptom utama yang berlaku pada badan kite dan Alhamdulillah dari mula sehingga sekarang (3 months) morning sickness hanya pada peringkat sangat sangat minimum. Rasanya baru 4 kali dalam 3 bulan ini kite muntah. Cuma kadang kadang sahaja terasa loya, pahit di mulut itupun apabila lewat pengambilan makanan.

Masa kelewatan period dari day 6-8 kite mula search symptom symptom di awal kehamilan. 2 symptom utama yang kite sedang lalui terdapat di dalam list symptom di awal kehamilan. Malah kite turut refer pada mesej dari seorang kawan yang pernah menceritakan kepada kite apa yang dia alami ketika di awal preggy. Symptomnya sama dengan symptom kite. Check!

Masuk hari ke-9 kelewatan period, kite nekad untuk check sendiri menggunakan upt yang kite beli setahun yang lepas. Dahsyatkan? Sebab dulu pernah jadi kelewatan period juga, dalam 4 hari macam tu. Tapi kite tak guna sebab hari ke-5 period datang. Sebab tu, masa lewat 5 hari kite tak berapa nak mengharapkan sangat.

Tanggal 17/8/2015, awal pagi subuh kite bangun untuk check urine. Tips bagi sesiapa yang ingin check urine, sebaik baiknya check di awal pagi kerana kandungan hcg adalah pekat pada ketika ini berbanding lewat tengah  hari dan keatas sebab kita banyak minum air.

Masa kite buat, 1 line cepat sangat naik dengan mendadak, manakala the other line macam samar samar. So kite decide, letak ketepi dululah dan tunggu 2second sementara kite basuh kit yang kite guna tadi. Dalam 2-3 second macam tu, dah selesai kemas barang dan kemas diri, kite dapatkan upt tu dan excitednya apabila melihat 2 line terang dan kedua duanya sama warna. Calm downkan diri sendiri sebelum pergi dan tunjukkan pada husband.

Husband terkelu bila tengok. Kite acah dia bagitahu, "Hubby, sayang tak pregnant. Cuba tengok ni" Sambil menunjukkan upt tadi. Suami yang tidak tahu membaca pun belek belek benda alah tu. "Macam mana nak baca ni", husband tanya. Kite bagitahu tu kat belakang kotak ada nyatakan kalau 2 line mengandung, kalau satu line kire tak mengandung.

"Tapi, ini 2 line, sayang . . . " Kite pun senyum senyum dan menerima ciuman suami di dahi. Syukran. Husband cakap, the other week lah kita confirmkan di klinik, sebab masih awal. takut nanti menghampakan.





-x0xo-




1 comment:

Ct DJa said...

hey! kita pun sama nie.. hehehe. cuma awak few weeks earlier kot or week earlier... hiks! enjoy ur pregnancy life.. ramai jugak nnti dpt baby sebaya.. hihihihi. excited kann..

jom amalkan surah yusuf, luqman, yasin.. nnti dah dkat 9 bulan boleh amalkan surah maryam pulak. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...